דו"ח תנועה - בקשה להמרה באזהרה

דו"ח תנועה - בקשה להמרה באזהרה

ככל שהזמן עובר משטרת ישראל מקשיחה את ההתייחסות שלה לעבירות שמבצעים נהגים בכביש. דוגמא אחת מובהקת לכך היא המדיניות של המשטרה להמרת דו"חות באזהרה.

 

מה זה בפועל אומר?

עד לפני כמה שנים, במידה ואתה נהג טוב (יחסית) ואין לך עבר תעבורתי יכולת לבקש להמיר את הדו"ח שניתן לך באזהרה.

יתרה מכך, הרבה פעמים השוטר עצמו שתפס אותך מבצע את העבירה היה משחרר אותך לדרכך ללא דו"ח – רק עם אזהרה.

 

אז מה זה בעצם המרת דו"ח תעבורה לאזהרה?

בתנאים מסוימים למשטרת ישראל יש סמכות לבטל (או לא לתת מלכתחילה) דו"ח בגין עבירת שנתפסת מבצע. כך, אתה מקבל אזהרה שמציינת במסוף המשטרתי אך אין לה שום משמעות מבחינה כספית או מבחינת הנקודות שניתן לך.

חשוב להדגיש כי מאז ומעולם היכולת להמיר דו"ח באזהרה היתה נתונה לשיקול דעת של משטרת ישראל – אין כל חובה חוקית להמיר דו"ח תעבורה לאזהרה, גם אם הנהג עובד בקריטריונים שנקבעים לכך, ושאותם משטרת ישראל מעדכנת מעת לעת, יש לשוטר שיקול דעת אם לרשום דו"ח התראה (אזהרה) או דו"ח תנועה רגיל.

 

מהם התנאים להמרה האזהרה?

נכון לינואר 2018 התנאים להמרת דו"ח באזהרה הם:

  • ותק נהיגה של 7 שנים לפחות בארץ.
  • אי רישום דו"ח (כולל דו"ח אזהרה) או הרשעה בבית משפט לתעבורה ב- 5 השנים שקדמו למועד ביצוע העבירה לפחות – דוחות אלו לא כוללים דוחות עירייה.
  • כאשר הנהג מודה בביצוע העבירה.
  • כאשר מדובר בעבירות לא חמורות ובנסיבות לא חמורות.
  • עבירה היא מסוג ברירת משפט (ככלל מדובר בעבירות של קנס שלנהג יש יכולת לבקש להישפט בגינן בבית משפט. כלומר מדובר בעבירות בחומרה בינונית מבחינת חומרתן).
  • שהעבירה בה נאשם הנהג איננה אחת מהעבירות אותן המשטרה קבעה לעצמה כיעד למגרן, ולכן לא מוכנה להמיר אותן לאזהרה. בין העבירות הללו ניתן למצוא את עבירות כמו נסיעה באור אדום, חניה בחניית נכים, נהיגה תוך שימוש בטלפון סלולארי, נהיגה בשול הדרך, חציית קו הפרדה רצוף, עקיפות מסוכנות, אי עצירה בתמרור עצור, עבירות מהירות חמורות במיוחד שהקנס שמוטל על העובר אותן הוא 1,500 ש"ח וכן עבירות נוספות אשר מופיעות בנהלים.

 

למרות שזוהי המדיניות הכתובה, בפועל ידוע שמרכז פניות הנהגים, אליו ניתן לפנות ולבקש להמיר את הדו"ח שניתן לך באזהרה, אף מחמיר בקריטריונים של התנאים להמרה.

כך, בהרצאה בה נכחה כותבת מאמר זה, ובה הרצתה סנ"צ שרית פיליפסון, במהלך חודש מרץ 2018, היא ציינה כי המדיניות שלא כתובה של מרכז פניות הנהגים דורשת כי לנהג יהיה ותק של 15 שנות נהיגה לפחות וכי ב- 10 שנים אחרונות יהיה הנהג ללא עבירות כלל.

 

בשל החמרה זו, והצורך של הנהג להודות במעשיו במסגרת הבקשה להמרה, ברור כי כל פניה למרכז פניות רצוי שתיעשה על ידי עו"ד העוסק בתחום התעבורה על מנת שינחה את הנהג כיצד ניתן ללכת בין הטיפות בבקשה שכזו. 



שווה קריאה:

מאת Likol Tamsut 15 Apr, 2024
מה אומר החוק לגבי גיוס בנים יחידים?
מאת Likol Tamsut 07 Sep, 2023
תכנית צבאית לאבחון עריקים במטרה להפחית עריקויות בצה"ל
מאת ayelet 28 Aug, 2023
הנחיות פעולה לחייל שנמצא בבית ומרגיש לא טוב
קבילה צבאית - מהי?
מאת Efrat Yahav 13 Aug, 2023
הכללים להגשת קבילה צבאית
נהיגה בזמן פסילה
מאת Efrat Yahav 21 May, 2023
נהיגה בזמן פסילה
מאת Efrat Yahav 11 May, 2023
רישום פלילי מופחת לחיילים
נהג חדש, נהג צעיר וההבדלים ביניהם
מאת Efrat Yahav 24 Apr, 2023
נהג חדש, נהג צעיר וההבדלים ביניהם
מאת Efrat Yahav 19 Mar, 2023
הסכנה שעומדת בפני נהג חדש הנתפס מבצע עבירה
נהג חדש – דרישת מלווה
16 Mar, 2023
נהג חדש – דרישת מלווה 
מאת Efrat Yahav 20 Feb, 2023
 פורסם בתאריך: 14/01/2017 באתר מודיעינט (קישור)
מאמרים נוספים
Share by: